رسائل عيد الام 2012

نقدم لكم في السطور القادمة اجمل رسائل عيد الام، ونرجوا ان تشاركونا بأي رسائل تعرفونها لكي نعبر جميعاً لأمهاتنا عن حبنا وتقديرنا لهن عبر كلماتٍ جميلة كهذه:-
مرت سنة بكل ما فيها .. و جت سنة أحلى ما فيها .. إنك لسة معايا فيها

رسائل عيد الام 2012
باقة ورد من حديقة قلبي .. أنثرها بين كفيك وأقول لك .. بحبك يا امى
أنت البحر كله .. و أنا الموج وسطك .. مهما ارتفع موجي راجعلك يا امى
أروع القلوب قلبك .. وأجمل الكلام همسك .. وأحلى ما في حياتي انك امى
أمي .. يا شمعة الكون .. العالم كله يحتفل بهاليوم .. وأنا من بين هالجموع اقولك كل عام وإنت بخير دوم
أمي .. يا كل الناس والأحباب .. مش عايز اشوف دمعتك ع الأهداب .. سحابة صيف تعدي مع السحاب .. عيشي يومك وانسي الاسباب … كل عام وانت بالف خير
أمي .. ما أتصور حياتي من غيرك .. العمر ما يحلى غير بوجودك .. وكل ما يمر عيدك بحضورك .. أدعي ربي ما يحرمني من وجودك … كل عام وإنت بخير
أمي جايلك بأطلب رضاكي بيومك يا روحي وأقول سامحيني بعيدك يا أمي .. وكل عام وإنت بألف خير يا عيوني
أمي يارب تكوني سالمة سنة بعد سنة .. وأحتفل بيومك كل سنة أجمل من سنة .
من غيرك أنا دايما يا أمي حياتي كئيبة .. كل عام وانت بألف خير سنة بعد سنة .

اعمل تمثال,,..للي سهرت والي تعبت والي ربـت .. واللـي شالت حمل جبـال امـي ثم امـي لحد اخر يوم فى عمري..
اسكنيني بين عينيك شعاعا.. و احضنيني { قد كفى عمري,, ضياعا.. يا عيوني..!
حبيتك وسكنتـي بداخل قلبي” يـا امي .. الله لا يحرمني منك يـا شمعـة حنانـي..
أنا مش بس بحبك.. أنا كل ما فينـي يحبك قلبـي ,, وعقلـي, وروحـي,, كلهم يقولولك .. بحبك بحبك بحبك يا أمـي ..
أمي لو كان عمرك بايدي لزدتـه ولو كان فيها موتي ,,
يارب أحفظ لي أمـي . .وبرضاها من نارك نجينـي,,
امي يا أول حرف نطقته شفايفي .. أنت هوى روحـي .. وبعروقـي الماية .
دعينـي أحيا يــا امـي .. فـي “جنـة قلبك’ ضمينـي .. فأنا,, من غيرك ملهوف .. ابحث عن حضن يؤوينـي .. عن فرح أزلـي يمحو عن قلبـي حزنـي وأنينـي
تمنيت ياأمي أعايدك .. وأول من يبوس راسك .. كلها يا فرحة العيد . كل سنة وانتي طيبة .
أنت يا أمي شمعة البيت .. وبفراقك كم عانيت اشتقتلك وحنيت وبشهر الفضيل ليكي دعيت .
بعيدك عيد الخير اقولك ياأمي كل عام وانتي بخير يا أحلى وأجمل من النوير .
ماما إن ما قدرت أجبلك هديه ماتزعليش معزتك في قلبي أكبر من أغلى هدية .
أحلى الأعياد عيدك و أروع القلوب .. قلبك و أنا بجبلك هدية متنفعش لغيرك .
يا أغلى ما في الكون يومك احلى .. و أجمل يوم يجمعنا كلنا حوليك دوم .
 


كل عام وجميع الأمهات بألف خير ان شاء الله...